Endokrinológia

Bejelentkezés : személyesen , vagy a 876-454, 063/534 029 telefonszámon

Általános leírás

MI AZ ENDOKRINOLÓGIA?

Az endokrinológia a hormonok tudománya. A testünket szabályozó hormonokat belső elválasztású mirigyek, azaz endokrin mirigyek termelik, így az endokrinológia kifejezés innen származtatható.

Tehát az endokrinológia az orvostudománynak azon szakágazata, amely belsőelválasztású (váladékukat a vérbe ürítő, hormontermelő) mirigyek és váladékaik élettanával valamint betegségeivel foglalkozik. Magyarán a belső elválasztású mirigyek élet- és kórtanával foglalkozó tudományág az endokrinológia.

Hormonzavar kezelését endokrinológus szakorvos végzi.

MIVEL FOGLALKOZIK AZ ENDOKRINOLÓGUS?

Az endokrinológus szakorvos a hormonháztartás felderítésével foglalkozik. Ide tartozik:

– cukorbetegség, ennek fiatalkori és időskori típusai, valamint a későbbi cu¬kor¬be¬teg¬sé¬get megelőző állapotok (inzulinrezisztancia) korai felismerése, kezelése,

– pajzsmirigybetegségek, mint például a pajzsmirigy alulműködés (hipotireózis), vagy túlműködés (hipertireózis), göbös strúma, a pajzsmirigy gyulladásos betegségeinek kezelése,

– nőknél a petefészek-működés zavarainak, ide értve a menstruációs zavarokat, valamint a női terméketlenség hormonális okainak felderítése, a szőrnövekedés zavarainak vizsgálata,

– férfi nemi működés zavarainak hormonális vizsgálata (impotencia, férfi meddőség),

– az agyalapi mirigy ( hipofízis ) működészavarainak vizsgálata, ide tartoznak a tejtermelés zavarai (rendellenes tejtermelés), a vízháztartás zavarai, a növekedés zavara,

– a mellékvesekéreg és -velő működésének vizsgálata, a magasvérnyomás-betegség és a kövérség esetleges hormonális okainak kiderítése.

– mellékpajzsmirigy működés vizsgálata, a csontritkulás hormonális okainak felderítése

HOL TALÁLOK ENDOKRINOLÓGUST?

Kérjük tekintse meg Endokrinológus ajánlónkat!

Endokrinológiai tanulmányokat csak egyéb orvosi szakvizsga (belgyógyászat, nőgyógyászat) letétele után tehet az orvos. A neten “endokrinológus jelöltként” hirdetett doktor még nem vizsgázott endokrinológiából.

MIT TEHETEK AMÍG AZ ENDOKRINOLÓGUS FOGAD?

Sajnos az egészségügy helyzetéből adódóan egyre hosszabbak az előjegyzési idők, ám Ön addig is tehet egészsége stabilizálódásáért amíg endokrinológusra vár.

Vizsgálatok

Általános belgyógyászati vizsgálatok

Cukorbetegek  vizsgálata

Pajzsmirigybetegek vizsgálata

Köszvényes  betegek vizsgálata

Csontritkulás kezelése

Egyéb anyagcserebetegségek kezelése

A cukorbetegség maga helyes táplálkozással , életmóddal, rendszeres gyógyszerhasználattal jól egyensúlyban tartható. Veszélye , hogy megtámadja a belső szerveket, a kapilláris ereket, a szemet,a szivet, a vesét.A leggyakoribb szö vődmények a látás elvesztése, a lábak elvesztése , infarktus, agyvérzés, vese-

elégtelenség. Fiatal korban viharos tünetekkel jelentkezik : sokat iszik és sok a vizelet, fogyás.Idősebb korban alattomosan kezdődhet, sokszor egy nehezebben gyógyuló seb, visszatérő gennyes bőrelváltozások, hirtelen látásromlás hivja fel rá a figyelmet. Ezért fontos időnként ellenőrizni a vércukrot, főleg ha a családban már van cukorbeteg.

A pajzsmirigybetegségeket két nagy csoportba oszthatjuk :  túlműködés  és alulmőűködés. A túlműködés tünetei a gyors fogyás, izzadás, szapora szivműkö

dés. Az alulműködésnek nincsenek látványos tünetei, fárdékonyság, elhizás,

száraz bőr, magas koleszterinszint

A köszvény izületi fájdalmakkal és gyulladással jár, ami legtöbbször a lábközépcsontokon  jelentkezik először

A csontritkulás néma kór, tüneteket már csak előrehaladott állapotban ad,ezért

fontos  már fiatalabb  korban megméretni ,akinél pedig hajlam mutatkozik,illet

ve családi előfordulás van, rendszeresen , évente,kétévente ellenőrizni.